Η MONUMENTA ξεναγεί τους μαθητές στη γειτονιά Κυπριάδη

132 a taxh 2 - Αντιγραφή (2)

H MONUMENTA, το 2019, πραγματοποίησε, 14 περιηγήσεις στο πλαίσιο
του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» (πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων, υλοποιείται από την Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας (Περιβαλλοντική εκπαίδευση και Πολιτιστικά θέματα) και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α΄Αθήνας (Περιβαλλοντική εκπαίδευση), και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Γραφείο Διασύνδεσης Α.Σ.Κ.Τ.)., από τις οποίες 11 έγιναν με γυμνάσια και λύκεια, δύο με δημοτικά σχολεία και μία με παιδιά
νηπιαγωγείου (
Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπ. Α’ Αθήνας, 56ο Γυμνάσιο Αθηνών, 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, 2o Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας, 6ο ΓΕΛ Ζωγράφου, 132ο Δημοτικό Σχολείο, 60ο Γυμνάσιο Αθηνών, 2ο Γελ Αθηνών, Πειραματικό Σχ. Πανεπιστημίου Αθηνών (Λύκειο), 22ο ΓΕΛ Αθηνών, 24ο Δημοτικό Αθηνών, Ειδικό Σχολείο Ηλιούπολης,  1ο Δημοτικό Ηλιούπολης  Ψυρρή). Οι 13 περιηγήσεις έγιναν στη γειτονιά Κυπριάδη
και μία
στη γειτονιά του Ψυρρή.

Μαθητές και καθηγητές ξεναγήθηκαν σε ιστορικά κτήρια της κεντρικής οδού
Αγίας Λαύρας και σε δύο κάθετους οδούς, όπου βρίσκονται η οικία της γλύπτριας
Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη (Γρυπάρη 10) και ένα σπίτι, και τα δύο
σχεδιασμένα από τον Δημήτρη Πικιώνη, το δεύτερο και από τον γιο του. Στόχος
ήταν να ενημερωθούν για την ιστορία και τα χαρακτηριστικά της Κηπούπολης
Κυπριάδη, για τους τύπους των κτηρίων που κτίσθηκαν σε αυτήν αλλά και τα
προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Οι μαθητές κατέγραψαν στο ειδικό δελτίο καταγραφής κάποια από τα 22 κτήρια
που είχαν επιλεγεί για την περιήγηση, χωρισμένα σε ομάδες. Οι μαθητές του
δημοτικού συμπλήρωσαν το δελτίο που έχει σχεδιαστεί ειδικά για μαθητές. Ο
αριθμός των κτηρίων που επισκεφτήκαμε εξαρτιόταν κάθε φορά από την ηλικία
της ομάδας που συμ
μετείχε. Σε ορισμένες περιπτώσεις δόθηκε η ευκαιρία οι
μαθητές να συνομιλήσουν με κατοίκους και να πάρουμε μικρές συνεντεύξεις.
Στους μεγαλύτερους μαθητές διαβάστηκαν κείμενα του Δ. Πικιώνη για το τοπίο
και την αξία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

Σημειώνουμε ότι στο 2ο Γυμνάσιο Ν. Φιλαδέλφειας, στο 132ο Δημοτικό
εφαρμόστηκε και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Καταγράφω ένα παλιό κτήριο,
ανακαλύπτω την ιστορία του» πριν την περιήγηση. Επίσης, στο Ειδικό Γυμνάσιο
Ηλιούπολης
πραγματοποιήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και οργανώσαμε μια
περιήγηση στη Διον. Αρεοπαγίτου.

Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον, απόλαυσαν τον περίπατο στην Κηπούπολη και
γενικά συμμετείχαν στη συζήτηση που στόχο είχε οι ίδιοι να ανακαλύψουν τους
αρχιτεκτονικούς ρυθμούς, τα χαρακτηριστικά μιας κηπούπολης αλλά και τα
προβλήματα της.

Συντελεστές
Επιμέλεια περιήγησης: Ειρήνη Γρατσία
Επιλογή κτηρίων: Γ. Γκουμοπούλου-Ε. Γρατσία
Περιηγήσεις: Γ. Γκουμοπούλου, αρχιτέκτων-πολεοδόμος
Ε. Γρατσία, αρχαιολόγος
Ε. Καρυστιναίου-Ευθυμιάτου, αρχιτέκτων
Κ. Μουντανέα, αρχιτέκτων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s